A je to tady. Už i pro Ondru máme Pacmana. Kdo by to byl řekl, se jednou tento skvost z dílny Namco bude prohánět na Ondrově černobílé obrazovce. Na svědomí ho má Martin K., který práci na Pacmanovi věnoval spoustu času a výsledek stojí za to.
Martin původně plánoval Pacmana na oslavu výročí 30 let od vzniku mikropočítače TESLA Ondra SPO186 dne 15. 11. 1985, ale překážky v cestě byly větší než si myslel a tak se dílko malinko zdrželo. Myslím, že když se podíváme, kolik máme všichni práce, jak málo času je na naše osmibitové mazlíky a s jakými zpožděními se potýkají profesionální herní tituly, tak před Martinem klobouk dolů.
Pacman pro Ondru je určitě nejdotaženější hra pro tento počítač. Samozřejmě, že si vyžádala spoustu kompromisů, nemáme barvičky, duchové nemají svoji typickou logiku, úrovní je méně, ale to je plně vyváženo svižností hry a perfektní hratelností. Na to, že procesor má 2 MHz a ještě tráví většinu času vykreslováním obrazu místo běhu programu, je to úctyhodný výkon.
Hra je to samozřejmě těžká, ani originální Pacman není nic jednoduchého. Na mně je tedy těžká jako hrom a kdo se dostane bez cheatování (hledejte 😉 ) na konec, je kabrňák. Já jsem rád, když projdu pár prvních úrovní, ale vypadá, že se to dá časem natrénovat.
Martin napsal na svůj blog moc pěkný článek o tvorbě Pacmana a určitě doporučuji k přečtení i předchozí články pojednávající o tvorbě her pro Ondru a komplikacích s tím spojených. Některé své dřívější pokusy a svoji práci na Pacmanovi Martin zůročil v grafické knihovně GDK, která by měla pomoci k další tvorbě her na tento unikátní český počítač. Moc se těším a doufám, že někdo zvedne hozenou rukavici.
Stahovat můžete Pacmana přímo od Martina K. nebo i z lokální kopie. Od Martina K. si můžete stáhnout i zdrojové kódy a již zmiňované GDK, včetně příkladů.
No, ale vydat to k 11111. výročí také není špatné, ne? 😉